セージ クリスティー    Kristie SAGE
   セージ クリスティー
   所属
国際学部 英語コミュニケーション学科
 
文学研究科 言語教育・コミュニケーション専攻 博士前期課程
   職種
准教授
言語種別 英語
発行・発表の年月 2017/04
形態種別 大学・研究所等紀要
標題 EAP focus on form, Lexical Phrases for Writing: Implications of Gains from Explicit Teaching Methodology over the Input Enhancement Pedagogy of Implicit Teaching
執筆形態 単著
掲載誌名 Gakuen
掲載区分国内
出版社・発行元 Showa Women's University
巻・号・頁 4(908),pp.60-88
概要 When the functions of lexical phrases are taught and framed within the discourse of EAP writing, learners acquire pragmatic competence.This pilot study sought to ascertain whether the instructional methodology of implicit or explicit teaching approaches better facilitated the acquisition of EAP lexical phrases in SLA learner writing. Focus on form was the dominant SLA theoretical rationale introduced to underscore noticing and input enhancement. The research design targeted EAP students at a Japanese university.