(最終更新日:2024-03-29 12:13:44)
   セージ クリスティー    Kristie SAGE
   セージ クリスティー
   所属
国際学部 英語コミュニケーション学科
 
文学研究科 言語教育・コミュニケーション専攻 博士前期課程
   職種
准教授
 専門分野
TESOL Studies (Masters), Bachelor of Arts (Japanese), Bachelor of Business Management (International), Advanced Diploma of International Management & Hospitality (&Tourism) Management, 文学 (博士) (キーワード:TESOL: Discourse/Genre, Applied, Critical & Social Linguistics; International Business, Tourism Marketing & Management, Global Sustainability & Development Studies) 
 最終学位
博士(文学)
 学歴
1. 1996/01~1997/10 Martin College Hospitality Management 卒業
2. 2001/02~2004/12 Queensland University Faculty of Business, Economics and Law Business Management (International) 卒業 BACHELOR OF BUSINESS MANAGEMENT
3. 2001/02~2004/12 Queensland University School of Languages and Comparative Cultural Studies 卒業 BACHELOR OF ARTS (JAPANESE)
4. 2004/02~2005/12 Queensland University Faculty of Arts 修士課程修了 Master of Arts (TESOL Studies)
5. 2012/07~2013/11 Monash University Faculty of Business and Economics Master of Diplomacy and Trade 修士課程
6. 2016/10~2019/09 昭和女子大学大学院 文学研究科 文学言語学専攻 博士課程単位取得満期退学
7. 2022/03/16
(学位取得)
昭和女子大学大学院 博士(文学)
 職歴
1. 2024/04~ 昭和女子大学大学院 文学研究科 言語教育・コミュニケーション専攻 博士前期課程 准教授
2. 2022/04~ 昭和女子大学 国際学部 英語コミュニケーション学科 准教授
3. 2017/04~2022/03 昭和女子大学 国際学部 英語コミュニケーション学科 専任講師
4. 2013/04~2017/03 昭和女子大学 人間文化学部 英語コミュニケーション学科 専任講師
 著書・論文歴
1. 2024/03 論文  Elementary Eduation for All? Senegal and SDG 4 (単著) 2024/03
2. 2023/03 論文  IELTS and the Australian Context: Globally Mobile International Students (単著) 2023/03
3. 2022/03 その他 The Effects of an Input-Output-Intervention Approach on EFL Students' Use of Formulaic Sequences in Essay Writing (単著) 2022/03
4. 2019/10 論文  Formulaic Sequences: Importance to Academic English Writing (単著) 2019/10
5. 2017/04 論文  EAP focus on form, Lexical Phrases for Writing: Implications of Gains from Explicit Teaching Methodology over the Input Enhancement Pedagogy of Implicit Teaching (単著) 2017/04
 学会発表
1. 2022/02/12 The Effects of an Input-Output-Intervention Approach on EFL Students' Use of Formulaic Sequences in Essay Writing(Showa Women's University Graduate School of Letters)
2. 2021/08/11 Template for Improving Persuasive Writing: EFL L2 Learners(24-Hour Matsda - International Language Learning Conference 2021)
3. 2021/03/24 Formulaic Sequence Acquistion in Argumentative Essays of Undergraduate TEFL Students in Japan: Premilinary Research Findings(The International Academic Forum (IAFOR))