(最終更新日:2018-10-02 14:44:18)
   オオバ タカシ    OBA Takashi
   大塲 貴志
   所属
国際学部 英語コミュニケーション学科
   職種
専任講師
 主担当科目
Reading, Writing, Grammar in Context, クラスルームイングリッシュ, 英語教育概論, 英コミ概論
 専門分野
外国語教育 (キーワード:指導法第二言語習得、言語形式 (文法) 指導法、個人差要因、タスクベースの指導法、内容重視の言語指導法) 
 最終学位
Doctor of Philosophy
 学歴
1. 1997/04~2001/03 上智大学 文学部 英文学科 卒業 学士(文学)
2. 2008/09~2009/12 University of Reading English Language Teaching 修士課程修了 Master of Arts
3. 2013/09~2018/06 McGill University Educational Studies Language Acquisition 博士課程修了 Doctor of Philosophy
 職歴
1. 2018/04~ 昭和女子大学 国際学部 英語コミュニケーション学科 専任講師
 著書・論文歴
1. 2018/04 論文  The effects of form-focused practice and feedback on proceduralizing L2 grammar during Japanese EFL task-based interaction (単著) 2018/04
2. 2011/04 論文  The effect of pushed-output and input-processing on the acquisition of ‘-ing/-ed adjectives’ (単著) 2011/04
 学会発表
1. 2018/09 使える英文法の練習方法:第二言語習得論の観点から(ELEC同友会例会)
2. 2018/08 タスク・ベースの授業における効果的なコミュニカティブ・プラクティス(第30回英語授業研究学会 (全国大会))
3. 2018/06 Form-Focused Practice and Corrective Feedback in EFL Task-Based Classrooms(Task-Based Language Teaching (TBLT) in Asia)
4. 2017/09 The effects of form-focused practice and feedback on proceduralizing L2 grammar during Japanese EFL task-based interaction.(The European Second Language Association (EuroSLA 27))
5. 2017/04 Form-focused practice and corrective feedback on Japanese EFL task-based interaction(The seventh international conference on Task-Based Language Teaching (TBLT))
6. 2017/03 The effects of form-focused practice and corrective feedback on Japanese EFL learners' acquisition of English past tense(American Association for Applied Linguistics (AAAL) international conference)