(最終更新日:2023-09-29 13:12:31)
   セージ クリスティー    Kristie SAGE
   セージ クリスティー
   所属
国際学部 英語コミュニケーション学科
   職種
准教授
 専門分野
TESOL Studies (Masters), Bachelor of Arts (Japanese), Bachelor of Business Management (International), Advanced Diploma of International Management & Hospitality (&Tourism) Management, 文学 (博士) (キーワード:TESOL: Discourse/Genre, Applied, Critical & Social Linguistics; International Business, Tourism Marketing & Management) 
 最終学位
博士(文学)
 学歴
1. 1996/01~1997/10 Martin College Hospitality Management 卒業
2. 2001/02~2004/12 Queensland University Faculty of Business, Economics and Law Business Management (International) 卒業 BACHELOR OF BUSINESS MANAGEMENT
3. 2001/02~2004/12 Queensland University School of Languages and Comparative Cultural Studies 卒業 BACHELOR OF ARTS (JAPANESE)
4. 2005/12/14
(学位取得)
Master of Arts (TESOL Studies)
5. 2012/07~2013/11 Monash University Faculty of Business and Economics Master of Diplomacy and Trade 修士課程
6. 2016/10~2019/09 昭和女子大学大学院 文学研究科 文学言語学専攻 博士課程単位取得満期退学
7. 2022/03/16
(学位取得)
昭和女子大学大学院 博士(文学)
 職歴
1. 2022/04~ 昭和女子大学 国際学部 英語コミュニケーション学科 准教授
2. 2017/04~2022/03 昭和女子大学 国際学部 英語コミュニケーション学科 専任講師
3. 2013/04~2017/03 昭和女子大学 人間文化学部 英語コミュニケーション学科 専任講師
 著書・論文歴
1. 2023/03 論文  IELTS and the Australian Context: Globally Mobile International Students (単著) 2023/03
2. 2022/03 その他 The Effects of an Input-Output-Intervention Approach on EFL Students' Use of Formulaic Sequences in Essay Writing (単著) 2022/03 Link
3. 2019/10 論文  Formulaic Sequences: Importance to Academic English Writing (単著) 2019/10
4. 2017/04 論文  EAP focus on form, Lexical Phrases for Writing: Implications of Gains from Explicit Teaching Methodology over the Input Enhancement Pedagogy of Implicit Teaching (単著) 2017/04
 学会発表
1. 2022/02/12 The Effects of an Input-Output-Intervention Approach on EFL Students' Use of Formulaic Sequences in Essay Writing(Showa Women's University Graduate School of Letters)
2. 2021/08/11 Template for Improving Persuasive Writing: EFL L2 Learners(24-Hour Matsda - International Language Learning Conference 2021)
3. 2021/03/24 Formulaic Sequence Acquistion in Argumentative Essays of Undergraduate TEFL Students in Japan: Premilinary Research Findings(The International Academic Forum (IAFOR))